Zmiana Inspektora. Wady i zalety modeli współpracy IOD. Koniec roku to czas podejmowania decyzji.

Zaktualizowano: lis 16



Przełom roku to często zakończenie trwających umów, rozliczenia, wyciąganie wniosków i decyzje o dalszej współpracy lub zmiana wykonawcy. IOD czyli Inspektor Ochrony Danych to usługa, którą również należy rozliczyć i podsumować.

Czy obecny Inspektor poświęcał Waszej jednostce wystarczającą ilość czasu?

Czy był z nim dobry kontakt?

Czy jest osobą kompetentną?

Czy nie obawiacie się ewentualnej kontroli?

Ile kosztuje jednostkę obsługa i czy można wprowadzić oszczędności?


WADY I ZALETY RÓŻNYCH MODELI WSPÓŁPRACY







IOD jako pracownik zatrudniony na innym etacie u tego samego pracodawcy


Zalety:

możliwy częsty kontakt bezpośredni, dobra znajomość specyfiki podmiotu, szybsza ocena stanu fizycznego.


Wady:

możliwe niedostateczne przygotowanie do pełnienia funkcji oraz małe doświadczenie, utrudnione wykonywanie obowiązków w przypadku lockdownu, choroby lub urlopu pracownika, możliwe wysokie koszty (wynikające z zatrudnienia), brak właściwych narzędzi lub programów służących do realizacji zadań IOD.

​Inspektor jako osoba z zewnątrz – jednoosobowa działalność gospodarcza



Zalety:

możliwy kontakt bezpośredni, bieżąca ocena stanu fizycznego, bardziej indywidualne podejście do klienta (teoretycznie).


Wady:

ograniczenia związane z obsługą przez jedną osobę, potencjalny brak szerszego spojrzenia na kwestię ochrony danych np. pod kątem cyberbezpieczeństwa, utrudnione wywiązywanie się z obowiązków lub brak świadczenia usługi w przypadku lockdownu,

choroby czy urlopu podwykonawcy, wysokie koszty ze względu na obsługę niewielu klientów, przy obsłudze wielu klientów słaba jakość usług wynikająca z dyspozycyjności.

​Inspektor jako profesjonalna firma dysponująca zespołem specjalistów


Zalety:

codzienny, nieograniczony kontakt (mailowy i telefoniczny), szybka reakcja, np. w przypadku wystąpienia naruszenia,

wsparcie grupy dodatkowych specjalistów (ds. ochrony danych osobowych, cyberbezpieczeństwa, prawa oraz informatyki),

duże doświadczenie, uprawnienia, certyfikaty oraz nowoczesne rozwiązania i narzędzia do komunikacji i szkoleń,

prowadzenie działań wyprzedzających (np. informacja o zmianach w przepisach), szybkie reagowanie (np. w przypadku naruszeń),

niskie koszty ze względu na obsługę wielu klientów.


Wady:

rzadsze wizyty stacjonarne,

konieczność wykorzystania narzuconych rozwiązań technicznych usprawniających komunikację.


Jeżeli nie jesteś zadowolony z bieżącej obsługi i dostrzegasz zalety Inspektora, jako profesjonalnej firmy dysponującej zespołem specjalistów,

to zapraszamy do współpracy:


Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy 61 8280 921 kontakt@rodosfera.pl


Tu znajdziesz informacje o kosztach obsługi miesięcznej

Dodatkowe informacje:


300 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie