top of page

Audyt KRI w szkole

Podmioty realizujące zadania publiczne zostały zobowiązane do opracowania i wdrożenia systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zapewniającego poufność, dostępność i integralność informacji oraz do dostosowania swoich stron internetowych pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych. Temat staje się w ostatnim czasie bardzo naglący z powodu licznych kontroli wewnętrznych w samorządach, które wymieniają ww. obowiązki w listach sprawdzających, a także zapytaniach o dostęp do informacji publicznej.

Obowiązek KRI dla szkoły wynika z:
 

  1. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych – rozporządzenie KRI

  2. Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
    Konieczność wdrożenia przez podmioty realizujące zadania publiczne systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI) wskazana została w §20 przytoczonego rozporządzenia KRI, w którym określono wymogi (działania), jakie muszą być podejmowane w ramach wdrożonego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Zgodnie z przepisami system zarządzania bezpieczeństwem informacji może być opracowany na podstawie normy ISO 27001.

 

 

Bazując na wieloletnim doświadczeniu we współpracy z samorządowymi jednostkami oświatowymi zdajemy sobie sprawę, że podmioty publiczne, zwłaszcza z kręgu oświaty, nie zawsze mogą pozwolić sobie na certyfikację według normy ISO 27001 czy też przeprowadzenie testów penetracyjnych systemów informatycznych.

 

PROPONUJEMY PRZEPROWADZENIE

AUDYTU KRI DOPASOWANEGO

DO MOŻLIWOŚCI PLACÓWKI.
 

W związku z tym proponujemy przeprowadzenie audytu dopasowanego do Państwa możliwości, który pozwoli na dokonanie oceny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz przede wszystkim, zapewni rozliczalność z obowiązku nałożonego przepisami prawa.

Proponujemy wykonanie audytu i opracowanie gotowego raportu w dwóch wariantach:

Audyt zdalny - najtańsza forma audytu polegająca na samodzielnym wypełnieniu przez placówkę, opracowanych przez nas ankiet na podstawie których, stworzymy gotowe dokumenty.

Usługa audytu zdalnego składa się z następujących elementów:

 

  • szkolenie w formie online (rozmowa z naszym specjalistą poprzez wideo połączenie lub film szkoleniowy i instrukcja) 

  • przesłanie nam wymaganych dokumentów, określonych na szkoleniu, niezbędnych do opracowania raportu.

  • wypełnienie ankiet, które są przygotowane tak, by jej wypełnienie przez pracownika jednostki nie stanowiło problemu. W przypadku braków lub odpowiedzi niepełnych, nasz specjalista w trakcie opracowywania dokumentu skontaktuje się ponownie, w celu wyjaśnienia lub uzupełnienia.


lub
 

Audyt standardowy na miejscu u klienta
Istnieje również możliwość wykonania audytu KRI przez naszego specjalistę u Państwa na miejscu. Jest to wygodna forma, ze względu na fakt, że czynności związane z zebraniem potrzebnych danych przeprowadza nasz audytor. 
Czas realizacji audytu na miejscu to 3-5 godzin i jest regulowany na podstawie rodzaju i wielkości placówki oraz ilości stanowisk. 
Taka forma audytu jest nieco droższa od audytu zdalnego, ponieważ zawiera 
dodatkowe koszty związanymi z pracą audytora oraz kosztami dojazdu. W przypadku zainteresowania audytem standardowym prosimy o kontakt - zostanie dokonana indywidualna wycena i ustalony dogodny termin realizacji. 

​​

 

NA ŻYCZENIE MOŻEMY RÓWNIEŻ PRZEPROWADZIĆ
DODATK
OWO WERYFIKACJĘ 

STRONY WWW PLACÓWKI

POD KĄTEM DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ.

Wykonaliśmy setki audytów.
Na prośbę dyrektorów opracowaliśmy zdalną, tańszą metodę przeprowadzenia tej usługi (audyt zdalny)
wraz z opracowaniem goto
wego dokumentu. 
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani wykonaniem audytu KRI, prosimy o kontakt:
61 8280 921 lub kontakt@rodosfera.pl

Czekamy na Twoją placówkę!


Dodatkowe informacje:

bottom of page