top of page

Analiza Ryzyka w szkole

       W placówkach oświatowych ochrona danych osobowych ma szczególne znaczenie. Codziennie szkoły przetwarzają dane uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników. Często są to dane wrażliwe, które wymagają szczególnej ochrony, a Analiza Ryzyka dla szkoły to ważny element mający na celu wykrycie słabych punktów tej ochrony, pozwalający również na właściwe wdrażanie zabezpieczeń i tym samym utrzymanie zgodności z przepisami RODO.
Innymi słowy, zgodna z RODO Analiza Ryzyka, to proces identyfikowania potencjalnych zagrożeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz ocena skutków, jakie mogą wyniknąć z naruszenia ich bezpieczeństwa.
 

Szkoła, jako administrator danych, ma obowiązek nie tylko stosować odpowiednie środki ochrony, ale też regularnie oceniać ryzyko i dostosowywać zabezpieczenia do aktualnych potrzeb.

W ramach procesu, jaki obejmuje Analiza Ryzyka, szkoła powinna:

 

  • zidentyfikować, jakie dane są przetwarzane i przez kogo,

  • określić możliwe zagrożenia (np. nieautoryzowany dostęp, zgubienie dokumentów, ataki cybernetyczne),

  • ocenić skutki potencjalnych incydentów,

  • wdrożyć środki techniczne i organizacyjne minimalizujące ryzyko,

  • dokumentować cały proces zgodnie z zasadą rozliczalności RODO.


Regularna Analiza Ryzyka RODO w szkole pozwala nie tylko uniknąć naruszeń, ale również zwiększa świadomość pracowników, buduje zaufanie wśród rodziców i uczniów oraz daje realne poczucie bezpieczeństwa informacji.

Analiza Ryzyka to element niezbędny do właściwej ochrony danych osobowych w jednostce. Należy wykonywać ją cyklicznie by otrzymać obiektywne informacje, o poziomie zabezpieczeń i ewentualnych niedociągnięciach na podstawie których, jednostki organizacje mogą podejmować przemyślane, racjonalne decyzje w celu utrzymania obowiązujących standardów.

 

 

 

Do wykonania raportu będą nam potrzebne informacje od osób znające tematykę:
 

  • ORGANIZACYJNĄ - lokalizacja pomieszczeń, środki zabezpieczeń, wykaz stanowisk, polityka kluczy itp. 
    (powyższe informacje najczęściej posiadają: dyrektor, sekretarz czy kierownik gospodarczy)

  • TECHNICZNĄ - stosowana archiwizacja, zabezpieczenia sprzętowe i programowe
    (powyższe informacje najczęściej posiada informatyk będący pracownikiem szkoły lub osobą z firmy zewnętrznej)

  • DANE PRACOWNICZE - wykorzystywane na stanowiskach oprogramowanie do przetwarzania takich danych, dokumenty papierowe i ich obieg
    (powyższe informacje najczęściej posiadają: pracownik działu kadr lub działu księgowego)

  • DANE UCZNIÓW / RODZICÓW  - wykorzystywane na stanowiskach oprogramowanie do przetwarzania takich danych, dokumenty papierowe i ich obieg
    (powyższe informacje najczęściej posiadają: pracownik sekretariatu, pedagog lub psycholog)

 


WYKONUJEMY AUDYTY
I OPRACOWUJEMY
DOKUMENT ANALIZY RYZYKA 
DLA KAŻDEJ PLACÓWKI OŚWIATOWEJ
W DWÓCH WARIANTACH

 

Opracowanie gotowego raportu Analizy Ryzyka wykonujemy w dwóch wariantach:

Najtańsza i najbardziej popularna forma audytu z udziałem wyznaczonych pracowników jednostki, przeprowadzana na podstawie danych zebranych z opracowanych przez nas ankiet, które wysyłamy do klienta. Każde pytanie zawiera wyjaśnienie i przykłady, ale dodatkowo przed przystąpieniem do wypełniania ankiet, przeprowadzamy zdalne, krótkie szkolenie, które ułatwi sprawne przekazanie niezbędnych danych. 

Po otrzymaniu wypełnionej ankiety otrzymane dane zostaną poddane weryfikacji, po której określony zostanie czas niezbędny do wykonania i przesłania gotowego raportu. W przypadku braków lub niewłaściwego wypełnienia pól i tym samym pozyskania informacji niewystarczających do stworzenia raportu, poprosimy o uzupełnienie i ich 
dostarczenie e-mailowo lub telefonicznie.


 

Koszt wykonania Analizy Ryzyka na podstawie ankiet jest nawet 50% tańszy niż w wersji tradycyjnej na podstawie audytu na miejscu.  

Wygodna i oszczędzająca czas forma stworzenia raportu na podstawie audytu przeprowadzonego na miejscu u klienta, gdzie nasz specjalista odwiedza jednostkę w wyznaczonym terminie, by zebrać niezbędne dane audytu od wyznaczonych pracowników jednostki. 

 

Długość audytu na miejscu jest zależna od wielkości jednostki, ilości oddziałów i stanowisk. Przewidywany czas na jego realizację to 3 - 5 godzin. Po zebraniu informacji w trakcie spotkania zostaną one poddane późniejszej weryfikacji, po której określony zostanie czas niezbędny do wykonania i przesłania gotowego raportu. W przypadku wystąpienia w trakcie audytu problemów z dostępem do danych i tym samym pozyskania przez audytora informacji niewystarczających do stworzenia raportu, poprosimy o ich przygotowanie i dostarczenie pocztą tradycyjną, telefonicznie lub e-mailowo. 

 

Miejsca w których przeprowadzany jest audyt obejmą: gabinet dyrektora, serwerownię, sekretariat, archiwum, pomieszczenia kadr i księgowości, pomieszczenia pedagoga czy psychologa.

 

Cena wykonania Analizy Ryzyka na podstawie audytu przeprowadzonego na miejscu, uwzględnia pracę audytora i dojazd do klienta. Jest wygodna dla klientów i polecana jednostkom, które cenią sobie komfort i nie mają czasu, by angażować się w przekazywanie poprzez ankiety danych, niezbędnych do opracowania gotowego raportu.    


Wykonaliśmy setki audytów. To najlepsza i najtańsza usługa.


Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani otrzymaniem oferty, prosimy o kontakt:

61 8280 921 lub kontakt@rodosfera.pl 

Czekamy na Twoją placówkę!

Analiza Ryzyka w szkole
bottom of page