BHP dla Oświaty - Wsparcie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) w oświacie to szeroki temat, obejmujący różne aspekty związane z zapewnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w szkołach i placówkach edukacyjnych. Obejmuje to m.in. przepisy dotyczące bezpieczeństwa uczniów i nauczycieli, procedury postępowania w razie wypadków, a także wymagania dotyczące wyposażenia i warunków pracy w różnych pracowniach szkolnych.
Placówki oświatowe mają szereg obowiązków związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy (BHP), które mają na celu zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków zarówno dla uczniów, wychowanków jak i pracowników.
Oto niektóre z kluczowych obowiązków placówek oświatowych dot. BHP:
-
Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków:
Dyrektor placówki musi zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w obiekcie oraz uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez placówkę poza jej obszarem. -
Kontrola stanu BHP:
Co najmniej raz w roku dyrektor przeprowadza kontrolę stanu zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów placówki. Wyniki tej kontroli są dokumentowane i przekazywane organowi prowadzącemu. -
Szkolenia BHP:
Organizowanie szkoleń BHP dla nauczycieli i wychowawców oraz szkoleń z pierwszej pomocy. -
Środki ochrony indywidualnej:
Zaopatrzenie pracowników, uczniów i wychowanków w odpowiednie środki ochrony indywidualnej. -
Plan ewakuacji:
Placówka musi posiadać plan ewakuacji umieszczony w widocznym miejscu oraz wyraźnie oznaczone drogi ewakuacyjne. -
Warunki sanitarnohigieniczne:
Zapewnienie w pomieszczeniach sanitarnych ciepłej i zimnej bieżącej wody oraz środków higieny osobistej, takich jak mydło, papierowe ręczniki lub suszarki do rąk i papier toaletowy. -
Rejestr wyjść grupowych uczniów i wychowanków:
Prowadzenie rejestru wyjść grupowych uczniów i wychowanków, który zawiera szczegóły dotyczące daty, miejsca, celu wyjścia oraz listy opiekunów.
Nasze możliwości wsparcia z zakresu BHP dla szkoły, przedszkola i urzędu:
W związku ze stałym rozwojem naszej firmy oraz pragnieniem zapewnienia klientom bezpieczeństwa na wielu płaszczyznach chcielibyśmy poinformować, że wprowadziliśmy do naszej oferty wsparcie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) obejmujące usługi doradztwa oraz szkoleń okresowych dla pracowników.
Usługi realizowane są przez nasz personel posiadający kierunkowe wykształcenie i uprawnienia starszego inspektora ds. BHP, o których mowa w § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
Do naszych obowiązków należeć będzie:
Pełnienie zadań służby BHP zgodnie z zapisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, tj.
-
przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
-
bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
-
sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
-
udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju placówki jako zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji placówki albo jej części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
-
udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz urządzenia mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
-
zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach
-
przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
-
udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
-
udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
-
prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
-
doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
-
doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
-
współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
-
współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
-
współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach,
-
współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
-
współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach, oraz podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy,
-
uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
-
inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
Działalność szkoleniowa (szkolenia BHP i doradztwo w zakresie BHP).
DORADZTWO I SZKOLENIA Z TEMATYKI BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY (BHP)
PROWADZENIE PRZEZ NASZ UPRAWNIONY PERSONEL
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani doradztwem i szkoleniami z tematu BHP,
prosimy o kontakt:
61 8280 921 lub kontakt@rodosfera.pl
bhp szkoła, bhp przedszkole, bhp oświata, szkolenia bhp
Czekamy na Twoją placówkę!